вторник, 6 април 2010 г.

Ikonika :: Contact, Love, Want, Have LP

Днес е денят на Ikonika. Точка. Днес официално излезе дебютният й албум Contact, Love, Want, Have.
По принцип не обичам нещо да ми се натрапва, особено някой артист. При мен на първо място винаги е музиката - ако тя успее да предизвика едно много специфично, първично физическо усещане, тогава се появява и любопитството към твореца. Накратко, обичам първо да слушам и после да чета.
С Ikonika ми се случва точно обратното. Между дебютния й сингъл Please и настоящия албум има почти 3-годишно сравнително творческо затишие със спорадични проблясъци под формата на сингли и ремикси, които така и не успяха да ме грабнат по онзи начин.


Същевременно, с наближаването на Contact, Love, Want, Have медийното внимание към нея нарастна лавинообразно - може би защото е първата жена в Hyperdub (алелуя!), а може би просто защото аз не зацепвам музикалния й гений.


Та след солидна доза четене ми стана твърде любопитно каква е тайната магия в музиката на Ikonika и в крайна сметка се заех съсредоточено и методично да слушам Contact, Love, Want, Have. Не мога да не й отдам няколко безспорни факта:

Ikonika има уникален звук, който безпогрешно я отличава от останалите й колеги.

Музиката на Ikonika е хипер-мелодична; ако можеше да изобразим небесната дъга със звуци, тя би била най-добрият художник.
  • Албумът не успява да достигне най-дълбоките и съкровени струни на душата ми, но определено не ме оставя дълго в седнало положение. На всичкото отгоре, освен че несъзнателно потропвам с крак и одобрително поклащам глава, все по-често се хващам да си тананикам разни парчета...хм.

Това, което ми харесва най-много е упоритото чувство, че Ikonika тепърва започва. Че Contact, Love, Want, Have е само началото. Че звукът й е не просто нещо различно от всичко останало, което съм чувала досега, а началото на нова страница в съвременната денс-музика.


Да, тя не е лесносмилаема и няма да влезе под кожата ти от първо слушане. Но в този нов, синтетичен, дразнещо-писукащ фънк има нещо заразно и очарователно, което поставя Ikonika сред най-интересните new-age електронни артисти.


Няма коментари:

Публикуване на коментар