понеделник, 4 юли 2011 г.

Интервю :: Kalbata

Помниш ли миналата година, когато там някъде, на ръба между пролетта и лятото, се случи един истински прецедент за българската клубна сцена? Тогава, в рамките на 3 незабравимо-безпаметни дни и нощи имахме щастието да видим и чуем свежа, смела селекция от съвременни артисти, които се радват на любопитна, освободена и отворена към новото публика.

Да, говоря за Mellow Music Festival, който за наша радост ще се състои и тази година, и то само след броени дни - на 9 юли!


Mellow Music Festival 2011 пристига в изцяло нов формат, но философията зад него е малко или много същата – да ни запознае с палитра от български и чужди артисти, обединени от разчупения си подход към създаването, поднасянето и консумирането на качествена електронна музика от настоящето.

Второто издание на фестивала ще превърне целия център на София в сцена посредством 3 модула – Mellow Open – добре познатата открита безплатна сцена под езерото с лилиите в Борисовата градина, София диша: Музика – част от инициативата на списание Едно и Столична община за превръщането на улица „Шишман” в пешеходна зона и Mellow Night – 6 клуба около НДК, които ще отворят врати за над 20 диджеи и продуценти от България и Европа.

А сега е време да ти представя Kalbata от Израел. Можеш да го видиш+чуеш в рамките на Mellow Night в клуб LifeHouse, малко след полунощ. Enjoy…


Beatbucket: Кой си ти?

Kalbata: Аз съм Kalbata, бас-продуцент и диджей.


B: Как си измисли това име и каква е връзката между него и музиката, която правиш?

K: „Kalbata” означава „куче” на библейски иврит и може би звучи като гадна дума, но в същото време е забавно. Такава е и музиката ми - тежка и тъмна, но в същото време фънки и танцувална.


B: Как и кога започна да се занимаваш с електронна музика?

K: Когато бях в гимназията тръгнах по рейв партита и се зарибих по олд скул електро и есид хаус. От там започна всичко. Също така дъб музиката ми е много любима и винаги съм я считал за част от електронната музика. Отначало само пусках, а няколко години по-късно започнах и да продуцирам.


B: Как би описал звука си и какво мислиш като цяло за поставянето на етикети върху музиката?

K: Правя и пускам нещо между дъб, 2-степ, геридж, фънки хаус и денсхол. Това е моята интерпретация на цялата крива, тежка бас-музика, с която съм се сблъсквал през годините. Жанровете си имат и хубава, и лоша страна. Хубаво е, че обединяват хората около някакъв определен звук, но от друга страна често се злоупотребява с тях, особено когато медиите се чудят какво ново да измислят и какво име да му лепнат. Колкото до мен – бих казал, че музиката ми се отличава със специфично чувство, а не с някакъв определен жанр.


B: Знам, че ранните периоди на дъб и реге, както и саундсистъм културата имат огромно влияние върху звука ти. Защо според теб връзката между миналото, настоящето и бъдещето е толкова важна за развитието на музиката?

K: Музиката е нещо много лично. За мен тя съдържа историята на моя живот. Ранните ми сблъсъци със саунд-системите, както и рейвовете на които ходех, когато живеех в Англия бяха повратни точки за мен както в лично, така и в музикално отношение, макар че при мен тези две неща до голяма степен се припокриват. Тези две различни саунд-култури доставят музиката по един много директен, суров, почти племенен начин и именно това се опитвам да пресъздам.



B: Кои са любимите ти артисти в момента?

K: В момента супер много се кефя на Lil Silva, новите неща на MJ Cole, DJ Eastwood, Seiji, Boddika...


B: Последно – един съвет към нас...

K: Мийте си зъбите под душа.


Kalbata ще пуска заедно с българските артисти Offtakt, Hibrid и Parallel Concept.

Няма коментари:

Публикуване на коментар